Falacies


Pa intentar rindir la #ResistenciaMinera políticos y medios de comunicación, faltos d'argumentos válidos, tán bombardeando a la población con falacies. 
Una falacia ye un razonamientu incorrectu qu'aparenta ser correctu. Voi ponevos dellos exemplos que me dixeron xente contrario al carbón:


1) Argumentum ad baculum, o argumentar pola fuerza.(por casu. "Si ocupes una casa deshabitada vas entrar a prisión." nun alderica si ye xustu qu'esistan cases vacíes, namás amenacia coles consecuencies)
-Los mineros nunca van consiguir nada d'esta manera porque la ffssee són más y más preparaes.
-Si nun arrenuncien cayerá-yos enriba tol pesu de la llei.


Toos conocemos el casu de David y Goliath y cientos de casos nos que son consideraos violentos pol poder pasen a convertise n'heroes.


2) Argumentum ad consequentiam, argumentu de les consecuencies. (por casu, "Divar nun robó nada porque sinón la xusticia encarcelaría-y" cuando en verdá'l fechu de que la xusticia nun actue nun significa que nun lo fixera)


-Protestar como vós non vale de nada sinón los 5,6 millones de paraos faerianlo.


El fechu de que muncha xente quédese en casa, nun s'entame o opte por otres formes de protesta nun significa que nun vaigamos trunfar, nin que los nuesos medios nun sían válidos.


3) Argumentum ad crumenam, argumentu del dineru (por casu, "Rajoy ye un home con estudios y dineru, sabe lo que fai" lo que nun significa, pa nada, que tenga razón.)


-Los mineros son unos privilexaos y por eso nun tienen derechu a lluchar.


Dexando a un llau lo que son privilexos, y lo que non, la llucha del carbón ye pol futuru, polos nuesos fíos. Pero si losburgueses fixeron una revolución nun veo por que nun van faer la unos "obreros privilexaos"


4) Argumentum ad hominem o argumentu al home. (por casu, "Usté nun tien derechu a dicir que la educación pública ye mala porque estudió na privada" cuando'l fechu de qu'estudiara na privada nun tien que quita-y razón)


-Los mineros non pueden quexase porque a los 42 prexubílense.


Amás de que son la minoría los que se prexubilen a esa edá, ver como se carguen la nuesa tierra y el el futuru de familia y amigos ye motivu más que de sobra pa lluchar.


5) Argumentum ad ignorantiam o argumentu a la ignorancia (por casu, "Non puede demostrase que Camps robó polo tanto ye inocente" cuando toos sabemos que munchos queden llibres por falta de pruebes, pero eso nun-yos fai inocentes)


 -Non puede demostrase la malversación de los fondos mineros.


Asina se llaven les manos xusticia, policía y políticos  y naide investiga que pasó colos fondos.


6) Argumentum ad logicam o argumentu dende la falacia. (por casu, "Si los políticos que roben van a prisión ta claro que Trevín nun robó nunca" nada qu'esplicar)


-Si les mines fueren rentables abriríense.


Detrás del zarru d'una empresa hai intereses políticos, económicos... Como por casu qu'Alemaña pidiése el zarru de les mines pa esaniciar competencia?


7) Argumentum ad nauseam o repitir hasta l'enfastiu daqué pa convertilo en verdá. (por casu, "la culpa de la crisis ye de los inmigrantes")


-Agora nun hai dineru.


Entruga-y a Rato.


8) Argumentum ad novitatem, o de la novedá. (por casu, "Esto ye meyor porque ye nuevu")






-Hai que cerrar les mines porque contaminen y lo que se faiga va ser meyor. 


Que s'entere tol mundu que lo que cierren son les mines, non les centrales termiques, que traeran el carbón de fora a quemar equí.


9) Argumentum ad populum o populitas (por casu, "La xente sofita los retayos")


-La mayoría quier que se cierren les mines.
-El pueblu ta contra la violencia.
-Perdeis sofitu popular.


Como si'l fechu de salir escoyíu nunes elecciones te dieren el poder de falar por toos.


10) Argumentum ad verecundiam o argumentu d'autoridá (por casu, "Esto ye asina porque lo dixo Rato y ye economista")


-Hai que cerrar porque lo diz la UE


El fechu de que lo diga una persona o organismu internacional nun lo convierte en verdá. 

Castellano


Para intentar rendir la #ResistenciaMinera políticos y medios de comunicación, faltos de argumentos válidos, están bombardeando a la población con falacias.
Una falacia (del latín fallacĭa) es un razonamiento incorrecto que aparenta ser correcto. Voy a poneros varios ejemplos que me han dicho gente contraria al carbón:

1) Argumentum ad baculum, o argumentar por la fuerza.(por ejemplo. "Si ocupas una casa deshabitada entrarás a prisión." no debate si es justo que existan casas vacías, sólo amenaza con las consecuencias)
-Los mineros nunca conseguirán nada de esta manera porque la ffssee són más y más preparadas.
-Si no desisten les caerá encima todo el peso de la ley.
Todos conocemos el caso de David y Goliath y cientos de casos en los que son considerados violentos por el poder pasan a convertirse en heroes.

2) Argumentum ad consequentiam, argumento de las consecuencias. (per ejemplo, "Divar no ha robado nada porque sino la justicia le habría encarcelado"  cuando en verdad el hecho de que la justicia no actue no significa que no lo hiciera)

-Protestar como vosotros no vale de nada sino los 5,6 millones de parados lo habrían hecho.

El hecho de que mucha gente se quede en casa, no se organice o opte por otras formas de protesta no significa que no vayamos a triunfar, ni que nuestros medios no sean válidos.

3) Argumentum ad crumenam, argumento del dinero (por ejemplo, "Rajoy es un hombre con estudios y dinero, sabe lo que hace" lo que no significa, para nada, que tenga razón.)

-Los mineros son unos privilegiados y por eso no tienen derecho a luchar.

Dejando a un lado lo que son privilegios, y lo que no, la lucha del carbón es por el futuro, por nuestros hijos. Pero si los burgueses hicieron una revolución no veo por que no van a hacerla unos "obreros privilegiados"

4) Argumentum ad hominem, o argumento al hombre. (por ejemplo, "Usted no tiene derecho a decir que la educación pública es mala porque estudió en la privada" cuando el hecho de que estudiase en la privada no tiene que quitarle razón)

-Los mineros no se pueden quejar porque a los 42 se prejubilan.

Aparte de que son la minoría los que se prejubilan a esa edad, ver como se cargan nuestra tierra y el el futuro de familia y amigos es motivo más que de sobra para luchar.

5) Argumentum ad ignorantiam o argumento a la ignorancia (por ejemplo, "No se puede demostrar que Camps robó por lo tanto es inocente" cuando todos sabemos que muchos quedan libres por falta de pruebas, pero eso no les hace inocentes)

 -No se puede demostrar la malversación de los fondos mineros.

Así se lavan las manos justicia, policía y políticos  y nadie investiga que pasó con los fondos.

6) Argumentum ad logicam o argumento desde la falacia. (por ejemplo, "Si los políticos que roban van a prisión esta claro que Trevín no robó nunca" nada que explicar)

-Si las minas fueran rentables se abrirían.

Detrás del cierre de una empresa hay intereses políticos, economicos... Como por ejemplo que Alemania pidiése el cierre de las minas para eliminar competencia?

7) Argumentum ad nauseam, o repetir hasta la saciedad algo para convertirlo en verdad. (por ejemplo, "la culpa de la crisis es de los inmigrantes")

-Ahora no hay dinero.

Preguntale a Rato.

8) Argumentum ad novitatem, o de la novedad. (por ejemplo, "Esto es mejor porque es nuevo")

-Hay que cerrar las minas porque contaminan y lo que se haga será mejor.

Que se entere todo el mundo que lo que cierran son las minas, no las centrales termicas, que traeran el carbón de fuera a quemarse aquí.

9) Argumentum ad populum, o populitas (por ejemplo, "La gente apoya los recortes")

-La mayoría quiere que se cierren las minas.
-El pueblo está contra la violencia.
-Perdeis apoyo popular.

Como si el hecho de salir elegido en unas elecciones te dieran el poder de hablar por todos.

10) Argumentum ad verecundiam o argumento de autoridad (por ejemplo, "Esto es así porque lo dijo Rato y es economista")

-Hay que cerrar porque lo dice la UE

El hecho de que lo diga una persona o organismo internacional no lo convierte en verdad.




No hay comentarios:

Publicar un comentario